Öğretim Amaçları ve Program Çıktıları

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Amaçları;

ÖA.1. Sosyoloji disiplinin gerektirdiği temel bilgi birikimine (kuramsal ve uygulamalı) sahip,

ÖA.2. Toplumsala eleştirel ve çok yönlü bakma, analiz etme, argüman oluşturma, yorumlama, sonuç çıkarma ve problem çözebilme becerilerine sahip,

ÖA.3. Sosyoloji araştırma, yöntem ve tekniklerinin kuramsal bilgisine ve uygulama deneyimine sahip, uygun sosyolojik yöntem ve araştırma tekniğini seçebilen ve çağdaş bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen,

ÖA.4. Hem ulusal ve uluslararası, hem de tarihsel ve güncel düzeyde toplumsal, ekonomik, siyasal, kültürel ve teknik gelişmeleri takip edip değerlendirebilen,

ÖA.5. Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli,

ÖA.6. Muhatap kişi ve kurumlar tarafından doğru anlaşılabilecek şekilde –yazılı ve sözlü olarak- kendini ifade edebilme becerisine sahip,

ÖA.7. Yaşam boyu öğrenme ilkesi gereğince, alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilen ve her türlü bilgi kaynağından yararlanabilen,

ÖA.8. Bireysel ve kolektif araştırma yapabilme ve uygulayabilme becerisine sahip, interdisipliner çalışabilen,

ÖA.9. Meslekî sorumluluk ve etik değerlere riayet eden,

Sosyolog yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Program Çıktıları;

PÇ 1. Sosyolojiye ilişkin temel bilgi ve birikim.

PÇ 2. Toplumsal olgu, yapı, kurum, aktör ve süreçleri anlama, yorumlama ve çözümleme becerisi.

PÇ 3. Toplumsal sorunlara ilişkin eleştirel, çok yönlü ve çözümleyici yaklaşım geliştirerek araştırma ve öneri sunma becerisi.

PÇ 4. Sosyolojide araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama deneyimine sahip olma, uygun sosyolojik yöntem ve araştırma tekniğini seçme, kuram ile uygulama arasında bağ kurma becerisi.

PÇ 5. Uygulamalı araştırma deneyimi kazanma, elde edilen veriyi çözümleme ve istatistiksel yorumlama becerisi.

PÇ 6. Sosyoloji alanında ulusal ve uluslararası ölçekte her türlü güncel kuramsal ve uygulamalı gelişmeyi takip edebilme becerisi.

PÇ 7. Sosyoloji alanındaki uluslararası kuramsal tartışmaları ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğrenmenin önemine dair farkındalık kazanma.

PÇ 8. Bilgiye erişebilmek için veri tabanlarından ve diğer bilgi kaynaklarından etkin olarak yararlanabilme ve sosyolojik çalışma için gerekli olan bilgisayar programlarını kullanabilme.

PÇ 9. Elde edilen araştırma sonuçlarını raporlama ve muhatapları tarafından doğru anlaşılacak şekilde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi.

PÇ 10. Yaşam boyu öğrenme ilkesinin gereği olarak bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci.

PÇ 11. Eğitim-istihdam ilişkisi bağlamında emek-iş piyasasının beklentilerini karşılayacak bilgi birikimi, donanım ve yetkinliği kazanma konusunda farkındalık.

PÇ 12. Bağımsız çalışma, gerektiğinde sorumluluk yüklenip inisiyatif alma ve aynı zamanda araştırma ve uygulamalarda ekip çalışmasına uyum sağlama becerisi.

PÇ 13. İnterdisipliner çalışmanın öneminin bilincinde olma ve interdisipliner çalışmalar yapabilme becerisi.

PÇ 14. Toplumsal ve mesleki etik değerler konusunda farkındalık.