Yönetmelik

YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 Amaç MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Antalya Bölgesi Arkeoloji Araştırmaları Merkezi’nin amaçlarına, görevlerine ve yönetimine ilişkin usul ve esasları düzenlenmektir.  Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanlığı’na bağlı olarak kurulan İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Antalya Bölgesi Arkeoloji Araştırmaları Merkezi’nin amaçlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE  4 – (1) Bu  yönetmelikte geçen;  a)Merkez (İÜEDFAK-ABAAM):İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Antalya Bölgesi Arkeoloji Araştırmaları Merkezi’ni, b)Merkez Danışma Kurulu:Merkezin Danışma Kurulunu, c)Merkez Müdürü:Merkezin Müdürünü, ç)Merkez Yönetim Kurulu:Merkezin Yönetim Kurulunu, d)Rektör:İstanbul Üniversitesi Rektörünü, e)Senato:İstanbul Üniversitesi Senatosunu, f)Üniversite:İstanbul Üniversitesini, g)Dekan: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanını, h)Fakülte:İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini, ifade eder.  İKİNCİ BÖLÜM Merkezin Amaçları, Faaliyet Alanları ve Eğitim-Öğretim Kurs Programları Merkezin Amaçları MADDE 5-(1) Merkezin amacı, Antalya Bölgesi’nde arkeoloji alanında araştırma ve uygulamalar yapmak ve bu amaca hizmet edenlere destek olmaktır. Merkezin faaliyet alanları MADDE 6-(1) Merkezin faaliyet alanları; Merkez Madde 5’te saptanmış olan amacına ulaşabilmek için yüzey araştırmaları, kazılar, onarımlar, yayınlar yapar; konferans-sempozyum gibi bilimsel toplantılar düzenler; bilimsel arşivler ve etüd koleksiyonu oluşturur; ulusal ve yabancı müzeler ile yabancı enstitüler ve mesleki kuruluşlarla ve ayrıca gerekirse bu faaliyetler için diğer üniversiteler, kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla işbirliği yapar. Eğitim Programı MADDE 7 – (1) Merkezin kazı ve araştırma faaliyetlerine katılan lisans ve lisansüstü öğrencilerin başarısı yönetmelikler uygun olduğu takdirde normal eğitimlerine yansıtılabilir. Bunun koşulları Merkezin teklifi üzerine Fakülte Kurulları tarafından belirlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 8 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır: a)Merkez Müdürü, b)Merkez Yönetim Kurulu, c)Merkez Danışma Kurulu,  Merkez Müdürü

MADDE 9-(1)Merkez Müdürü; Dekan tarafından Fakültenin Klasik Arkeoloji Anabilim Dalı’nın bölgeyle     ilgili araştırma ve yayınları olan tam zamanlı öğretim üyeleri arasından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Merkez Müdürü yeniden görevlendirilebilir. Merkez Müdürünün altı aydan fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer. Merkez Müdürü, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Arkeoloji Bölümü öğretim üyeleri arasından en fazla iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere Dekanın onayına sunar. Merkez Müdürünün görevi başında olmadığı zamanlarda yerine yardımcılarından birisi vekalet eder.

 Merkez Müdürünün Görevleri MADDE 10-(1)Merkez Müdürünün görevleri şunlardır; a)Merkezi temsil etmek, b)Merkez Yönetim Kurulunun aldığı kararları ve çalışma programını uygulamak, c)Merkezi amaçları doğrultusunda yönetmek, ç)Uygulanan programlara ve faaliyetlere ilişkin koordinasyon sağlamak, d)Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını düzenlemek ve Merkez Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Dekanın onayına sunmak, e)Merkez Yönetim ve Danışma kurullarına başkanlık yapmak. Merkez danışma kurulu ve görevleri

MADDE 11-(1) Merkez Yönetim Kurulu; Merkez Müdürü, iki müdür yardımcısı ile Fakülte Arkeoloji Bölümü ve Eskiçağ Tarihi Anabilim Dalı’nın bölgeyle ilgili araştırma ve yayınları olan öğretim üyeleri arasından, Dekan tarafından görevlendirilen altı üye olmak üzere toplam dokuz kişiden oluşur. Merkez Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine, aynı usulle yenileri görevlendirilir. Merkez Yönetim Kurulu, Merkez Müdürünün daveti üzerine en az ayda bir kez üyelerinin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.

Merkez yönetim kurulunun görevleri MADDE 12-(1)Merkez Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır;  a)Merkezin faaliyetleriyle ilgili araştırma projelerinin taslak çerçevesinin hazırlanması ve planlanması, katılım koşullarının belirlenmesi, araştırma yapacak kişiler ve birimlerle gerekli koordinasyonun sağlanması konularında kararlar almak,

b)Faaliyet raporunun düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan raporu değerlendirmek,

c)Bir sonraki döneme ait çalışma programının düzenlenmesine ilişkin esasları takip etmek ve sunulan raporu değerlendirmek,

ç)Araştırma projeleri ile bu projelerin sonunda yapılacak yayınlar ile ilgili esasları düzenlemek.

Merkez danışma kurulu ve görevleri.

MADDE 13-(1) Merkez Danışma Kurulu Fakülte Arkeoloji Bölümünün tüm öğretim üyelerinden oluşur. Merkez Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten üyeler yeniden Merkez Danışma Kurulu üyeliğine seçilebilirler. Herhangi bir nedenle görevi sona eren üyenin yerine yenisi aynı usulle görevlendirilir. Merkez Müdürünün önerisi ve Merkez Danışma Kurulunun onayı ile gerektiğinde; Üniversite dışından konu ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim sahibi kişiler de görüş bildirmek amacı ile Merkez Danışma Kurulunun toplantısına katılabilirler. 

(2) Merkez Danışma Kurulu, Merkez Müdürünün çağrısı üzerine yılda en az bir kez toplanır ve oyçokluğu ile karar alır.

(3) Merkez Danışma Kurulu; Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak değerlendirmede bulunan ve istişari nitelikte görüş bildiren bir Kuruldur. Merkez Danışma Kurulu; sürekli araştırma, kazı ve yayın faaliyetleri konularında Merkez Yönetim Kuruluna danışmanlık yapar, Merkezin faaliyetlerini gözden geçirerek ilgili konularda gerekli tavsiyelerde bulunur, yıllık faaliyet raporunu, çalışma programını değerlendirir, yapılmış ve halen yürütülen çalışmalar hakkında görüş bildirir, önerilerde bulunur ve bir sonraki çalışma yılına ait programları değerlendirir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler  Personel İhtiyacı MADDE 14-(1)Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı 2547 sayılı kanunun 13. maddesi uyarınca, Merkez Müdürünün önerisi üzerine Dekan tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır. Harcama Yetkilisi MADDE 15-(1)Bütçe harcamalarında Merkezin harcama yetkilisi Dekandır. Dekan bu yetkisini Merkez Müdürüne devredebilir.  Devam eden hizmetler MADDE 16-(1)Üniversitenin diğer birimleri tarafından Merkezin faaliyet alanlarına giren konularda yürütülmekte olan hizmetlere devam edilir. Ancak ilgili birimler bu hizmetler hakkında yılda iki kez Merkezi bilgilendirirler ve Merkez diğer merkezler arasında koordinasyonu sağlamakla görevlidir. Yürürlük MADDE 17-(1)Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 18-(1)Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı yürütür.
04/12/2012
1108 defa okundu

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi

Ordu Cad. No. 196, 34459 Laleli / İstanbul

Tel: 0 (212) 440 00 00